Na današnji dan, 2. oktobra 1988., proizveden je prvi primerak Yugo Floride. Ovaj Zastavin model se proizvodio punih 20 godina, od 1988. do 2008.

Već 1983. godine planirano je da se krene sa razvojem automobila koji će biti naslednik popularnog modela Zastava 101. Kako su automobili “Golf klase” zauzimali sve veći udeo na tržištu, došlo se do ideje da novi Zastavin automobil bude iz ovog segmenta. Kao i do tada, Zastava se oslanjala na strateškog partnera, italijanski Fiat, ali kod razvoja ovog modela podrška Fiata nije bila na očekivanom nivou. Neki izvori kažu da je Fiat zbog straha od moguće konkurencije namerno izbegavao da pruži podršku Zastavi kod razvoja “Floride” već je na stolu bila ponuda da se u Kragujevcu sklapa “Tipo”. Do tog dogovora nije došlo zbog odluke rukovodstva Zastave da u proizvodnju novog modela krene samostalno.

Dizajn novog automobila je bio poveren legendarnom Đuđaru, koji je do tada iza sebe imao dosta uspešnih modela. Prvobitna ideja je bila da se novi model zove “Sonata” ali se odustalo od toga jer je taj naziv Hjundai prethodno već patentirao.

Kritike novinara automobilski časopisa su u početku bile pozitivne. Nov Zastavin model je bio komforan, instrument tabla je bila bogato opremljen, velike staklene površine su omogućavale vozaču dobru preglednost.

Posle 1.4 motora se pojavio i popularni 1.3 EFI sa elektronskim ubrizgavanjem goriva, što je bio novitet u Zastavinom programu. A manji broj modela je sa trake izašao i sa 1.1 60ks motorom.

Kasnije sankcije prema SR Jugoslaviji su negativno uticale na sve, pa i na poslovanje Zastave, tako da je opala i proizvodnja i prodaja ovog modela.

Početkom 2000.-tih Zastava angažuje poznatu dizajnersku kuću Heuliez da uradi restajling ovog modela. Ugrađivani su i novi motori iz Pežoa na modelima koji su nosili oznaku L, dok su standardni modeli i dalje koristili naše motore. Paralelno sa “Floridom” redizajn je urađen i kod modela “Koral”. Ipak, “Florida” nise ostvarila zapaženiji uspeh jer su se u to vreme pojavila vozila iz Dačije, Lade i Škode koja su za sličnu cenu nudila više.

Kraj proizvodnje je bio 2008. godine.

PN INFO